Tym razem coś do właścicieli programów partnerskich, wiem, że tacy też bloga odwiedzają:

Wykorzystanie materiałów z Twojej strony www.

Obecnie banery, czy też same linki, odchodzą jakby na drugi plan… Osobiście jako aktywny partner, przyznam szczerzę, że prawie nie używam banerów reklamowych. Wiem jaka jest ich skuteczność i wiem, że szkoda czasem na to zachodu.

Bardzo użytecznym natomiast narzędziem dla partnerów, jest możliwość wykorzystania materiałów z Twojej strony www. Chodzi głównie o opisy towarów i usług, zdjęcia produktów, jakieś Twoje logo itd. W jednym z programów partnerskich zarabiam w ten sposób, że tworzę ministrony kopiując ofertę (czasem ją też trochę modyfikuję) jednego wybranego przeze mnie produktu. Następnie stworzoną stronę odrobinkę pozycjonuje i samo dalej gra, zarabiając na moje utrzymanie.

Ministrona ma to do siebie, że da się bardzo łatwo wypozycjonować na jakieś niszowe hasło. Stąd ich wysoka skuteczność.

Proszę sobie np. wyobrazić, prowadzenie księgarni. Na hasło książka, książki, księgarnie itd, można inwestować w pozycjonowanie. Jednakże już np. na dany tytuł jednej z 1000 książek, lub na nazwisko danego autora ciężko by było wszystko objąć i kontrolować. Tu właśnie pojawiają się partnerzy z programu partnerskiego, którzy robią to za właściciela księgarni.

Jeśli zezwolisz nam partnerom na kopiowanie ofert i zdjęć produktów ze swojej strony. Możesz liczyć na to, że za jakiś czas ktoś zrobi jakąś ministronę z jednym lub kilkoma oferowanych przez ciebie Produktów.

Jest jednak jedno ale…

Z tego co się orientowałem jak zadałem pytanie, większość właścicieli Programów Partnerskich zezwala na wykorzystanie tych materiałów do promocji ichniejszych produktów. Jednakże jest mały problem, prawie nikt o tym nie pisze w szczegółach, FAQ czy też w opisie swojego pp. A jedynie w odpowiedzi na zadane pytanie daje taką zgodę.

A to wbrew pozorom bardzo ważne, przykładowo:

Ja jak siadam do komputera, to siadam po to by coś teraz w tym momencie zrobić. Dowiaduję się jednak, że muszę czekać dzień, dwa na odpowiedź w sprawie wykorzystania materiałów… wybieram więc program w którym taka informacja jest jasno czarno na białym podana, bez konieczności zadawania pytania. Robię tak tylko i wyłącznie dlatego, że w tym programie, mogę coś zrobić teraz – w tej danej chwili, nie muszę czekać (Tak się składa, że akurat teraz mam ochotę coś zrobić – jutro jej nie będę miał…).

Dlatego proponuję w szczegółach programu partnerskiego umieścić coś w rodzaju takiej informacji:

Zezwalam w celu promocji moich produktów partnerom na wykorzystanie następujących materiałów ze strony: zdjęcia, opisy produktów, aktualność itd.

Programy partnerskie, które jako tako działają, dawno już taka informację mają umieszczoną…

PS: Jeśli dopiero planujesz założyć i pytasz Jak założyć Program Partnerski?, zapraszam do skorzystania z oferty ProPartnera, tam znajdziesz odpowiedź.