Przeglądając różne witryny w sieci, myśląc o własnej często zastanawiamy się ile dany temat może zdobyć odwiedzin. Wiadomo – odwiedziny nie zawsze przekładają się na zysk w szczególności w przypadku programów partnerskich, ale tak czy inaczej można je jakoś wykorzystać. (Swoją drogą zawsze dziwiły mnie informacje prasowe o problemach finansowych 'wielkich serwisów’ podczas gdy niewielka kilku-podstronowa witryna potrafi stosunkowo do nakładu sporo na siebie zarabiać.)
Osobiście przez długi czas stosowałem do predykcji google adwords tool, choć przyznam szczerzę robiłem mały błąd, w stosowaniu tego narzędzia. A dowiedziałem się o tym, w momencie gdy na daną frazę zdobyłem wysoką pozycje, a odwiedziny wcale nie były współmierne z tym co to narzędzie mi pokazywało. Przez długi czas zapominałem o małym polu 'typ dopasowania’ i sugerowałem się tylko tym co było domyślne a więc dopasowanie zbliżone. Które to pokazywało liczbę wyszukiwań jako sumę wszystkich fraz gdzie występowało dane hasło, która to liczba potrafi być o dobre kilka kilkadziesiąt tysięcy inna 😉
źródło: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
To by było takie małe uzupełnienie do stosowania tego narzędzia. Motywem jednak dzisiejszej notki jest dodanie dwóch linków do niezbędnika partnera. A są to narzędzia do sprawdzania statystyk innych witryn: ranking stat, seethestats (teoretycznie jest jeszcze google Ad planner – ale mało tam polskiego).
Oba narzędzia pozwalają nam na ogólne przyjrzenie się wynikom oglądalności poszczególnych witryn. Teoretycznie są doskonałą sprawą dla potencjalnych reklamodawców dla uwiarygodnienia swojej strony. W praktyce może też przecież posłużyć konkurencji 🙂 Pierwsze narzędzie stat.pl to znany już od dawna ranking trochę mniej dokładny – za to sporo w nim witryn, podczas gdy drugie narzędzie stosunkowo nowe pozwala nam na dokładniejsze analizy – niestety mało tam witryn i brakuje tylko jakiegoś katalogu stron, które przystąpiły…
No ale cóż tak czy inaczej można to wykorzystać do lepszej predykcji 🙂 A po przejrzeniu kilkudziesięciu stron wraz z ich wynikami, można się trochę nauczyć, tak by kolejne decyzje w tworzeniu serwisów były trafniejsze.
Wiem, że nam to by się przydały statystyki od razu z zarobkami danego serwisu – ale to już chyba nie takie proste 😛
Krótko:
Wielkie dzięki za ten wpis :).
Trzeba też pamietać, że nawet przy dopasowaniu Dokładnym w narzędziu propozycji słów kluczowych Google wynik jest obarczony błędem. Spowodowane to jest tym, że dane te są statystycznymi danymi zbieranymi z ostatnich kilku miesięcy i co z tym idzie nie wszystkie frazy są wpisywane tak samo często w wyszukiwarkę na przestrzeni roku. Np. gdy sprawdzimy w okolicach sierpnia-września ilość wyszukań na frazę wypożyczalnia nart, będzie ona bardzo niska, co innego, gdy sprawdzimy tą frazę na przełomie lutego-marca.
Też na to nie dawno wpadłem. Niestety powstało kilka serwisów, które zupełnie się nie nadają i przy wyszukiwaniu dokładnym zamiast 500.000 wyników mają 4.400 :/
Dobry tips. Ciekawe wyniki pokazuje tez keyword tool w wersji beta.
Witam,
Jako jeden z twórców SeeTheStats.pl informuję, że katalog dodanych w naszym serwisie stron już istnieje i regularnie się powiększa :-)): http://www.seethestats.pl/directory.