Zauważyłem dziś małą nowość – program partnerski mbanku oferuje możliwość wstawiania linków bezpośrednich do różnych produktów.
I mimo, że jest to zdajsie efektem kampanii reklamowej powiązanej z reklamą w onet boksach (a nie próśb partnerów). To mogę powiedzieć, że to duży krok do przodu! Warto także dodać, że mbank oferuje statystyki linków!
Dla pewność, nawet wysłałem zapytanie, czy można tak stworzone linki umieszczać bezpośrednio na stronach www. Otrzymałem odpowiedź twierdzącą.
Do tej pory mieliśmy w tym programie partnerskim możliwość korzystania tylko z kreacji graficznych (a w późniejszym czasie z boksów reklamowych), dziś mamy także linki. Mam nadzieję, że inne programy partnerskie też pójdą tym śladem.
Dlaczego nie było linków?
Mogę się tylko domyślać 🙂 Najprawdopodobniej ograniczenie narzędzi partnerskich tylko do kreacji graficznych. Spowodowane jest wykorzystaniem partnerów, nie tylko do reklamowania samej usługi, ale także do promocji marki danej firmy – tzw. brandingu.
Innym powodem, może być pełna chęć kontroli nad wszystkimi reklamami (tutaj banery są pobierane z serwera firmy, dzięki czemu wiadomo gdzie są wyświetlane.
Obecnie z perspektywy czasu można powiedzieć że program nie odniósł spektakularnych sukcesów.