O tym jak pozyskać adresy email użytkowników na kurs, newsletter itd. możesz poczytać np. w tej serii artykułów: I, II. III. Dowiesz się z nich jakie są metody umieszczania zapisu na stronie, jak zrobić wyskakujące okienko z zapisem (floating ad), jak badać tego skuteczność itd.

Dodałbym do tego jeszcze jeden sposób – zapraszaj do zapisu na newslettery, kursy – wszędzie tam, gdzie prosisz użytkownika o zrobienie jakiejś czynności na stronie np. dodanie komentarza (sam za niedługo postaram się przerobić skrypt tego bloga, by było to możliwe), oddanie głosu w ankiecie, dodanie strony do katalogu stron itd. Przykładowo: jeśli prowadzisz stronę muzyczną, zrób katalog stron muzycznych i proś wszystkich dodających strony o podanie adresu e-mail i zgodę (nieobowiązkową) na zapis na newsletter. Rzecz jasna stosuj to tylko jeśli lista mailngowa jest skojarzona tematycznie z daną czynnością (katalog stron muzycznych nie pasuje do listy mailngowej na temat nieruchomości).

Inna metodą, którą z powodzeniem stosuje jest podwójny zapis. Jeżeli masz np. dwie strony związane tematycznie, na stronie masz jakiś kurs i osobno newsletter. Dołącz do formularza dodatkowe pole z możliwością zaznaczenia i opisem: „zapisz mnie także na taki a siaki newsletter czy też kurs”. Mamy w ten sposób dwie pieczenie na jednym ogniu 🙂




A co po tym jak się już ktoś zapisze?

Karzą się skupiać, nad tym jak się zapisać, tymczasem wykorzystanie zebranych zapisu… pozostaje na drugim planie. Sam przyznam, że nie do końca przywiązywałem temu uwagę, dopóki nie zapoznałem się z artykułem „Hasta la Vista, Baby!” – jesteś nudny…, z którego wyniosłem tyle… że warto zacząć prowadzić dialog z odbiorcami. A nie tylko od czasu do czasu wysyłać im jakieś tam e-maile…





O czym nie zapomnieć bezpośrednio po zapisie!

Już wiem, jak zachęcić do zapisu, już wiem jak korespondować z odbiorcami… ale zostało coś jeszcze 🙂 co można skutecznie wykorzystać do zarabiania na programach partnerskich….

Strona która pokazuje się nam bezpośrednio po zapisie! – najczęściej umieszczamy tam informacje typu: „dziękuję za zapis, poczekaj na email aktywacyjny itd.”. Nie ma w tym nic złego uprzejmości nigdy nie dość. We freebocie, jest to nawet w podstawowej domyślnej wersji (odwołanie post na stronę freebot z takim tekstem).

Z reguły, jeśli już trafiamy na taka stronę z podziękowaniami, albo ją zamykamy, albo klikamy w coś na niej w praktyce jednak, na większość z tych stron nie ma w co kliknąć! – i to właśnie proponuje wykorzystać.

Zapisz się na newsletter na tej stronie i zobaczysz o czym mówię…

Możemy reklamować na stronach z podziękowaniami tak jak w moim przykładzie jakiś produkt, czy też wstawić baner z programu partnerskiego, gdzie płacą za kliknięcia (uważaj, nie wstawiaj na tą stronę reklam google adsense – zakazują umieszczania na stronach z samymi podziękowaniami)…

Możesz także wykorzystać to, że już masz email i imię osoby, która się chciała zapisać i próbować ją nakłonić (już uzupełnionym formularzem) do zapisu, na jakąś inna listę mailngową. Przykładowo z programu partnerskiego CnebPoints, jak ja to gdzieniegdzie robię.

PS1: Pobierz przykładowe pliki które wykorzystuje z odwołaniem GET do freebota. Pamiętaj o podmianie ID z programów partnerskich.

PS2: Jeśli nie korzystasz z freebota, a używasz jakiegoś skryptu na własnym serwerze wykorzystaj także stronę z potwierdzeniem rejestracji do zamieszczenia reklam (po kliknięciu w link wysłany w emailu).