Niedaleko jak wczoraj, z Marcinem dyskutowałem o KlubieZixo – wiele nowego się zadziało w tym programie partnerskim, ale jakoś cisza o nim…
Pewnie ze względu na zarobki, które nie są zbytnio satysfakcjonujące patrząc po tym ile udało się partnerom zapisanym pode mną zarobić… na liście przy większości 0.00, kilka osób po kilka złotych i chyba tylko 4 osobom udało się zarobić coś powyżej 10 zł…
Kilka nowych funkcjonalności w KlubieZixo:
– Możliwość instalacji sklepu na własnej domenie – skrypt można pobrać w panelu, a szczegóły instalacji opisał triq.
– Możliwość kontaktu z partnerami będącymi na niższym poziomie poprzez wiadomości wewnętrzne
– Forum .
– boksy reklamowe, kanaał rss, XMl itd
Ogólnie rzecz biorąc dużo się dzieje 🙂 – wygląda to tak, jakby poczytali narzekania i postulaty na forum ZPP i zrobili wszystko tak jak partnerzy chcą 🙂
Konkurs
Dziś jeszcze dowiedziałem się, o konkursie w którym jednym ze sponsorów jest właśnie klubzixo, do wygrania m. in. laptop 🙂
A w ramach konkursu trzeba stworzyć i pozycjonować sklep w ramach klubuzixo, można więc zyskać podwójnie. Z jednej strony nagrody, z drugiej zaś prowizje za sprzedaż produktów z pozycjonowanego sklepu.
Szczegóły konkursu, na stronie e-weblink i na forum PiO.
Nie podoba mi się tylko jeden punkt konkursu…
Strona konkursowa musi zawierać podłączony system wymiany linków www.e-weblink.com oraz włączony monitoring fraz przez min ostatnie 60 dni konkursu w systemie www.e-weblink.com
Wprawdzie e-weblinka nie używałem aktywnie nigdy, ale dostałem filtra na starą subdomenę za linkme. Jaki jest więc sens pozycjonowania strony w google, która bez żadnego problemu podpisuje się pod filtr? No ale cóż po konkursie usunąć weblinka pewnie będzie można :), a google szybko nie działa 😛
PS: Wiem ze są dużo lepsi ode mnie i o nagrodę ciężko pewnie będzie 😛 ale sklep postawiony zawsze się przyda. Traktuję ten konkurs jako taką dodatkowa motywacje, a nuż siż uda 🙂
Widzę w tym konkursie jeden spory problem. Otóż Google nie jest tak głupi, jak się czasami wydaje ;-). Skutkiem kampanii będzie w dużej mierze filtr założony na prawie wszystkie sklepy z wyjątkiem zwycięskich (duplicate content, bo identycznych stron ofertowych w sklepach jest wiele). Dodatkowo w przypadku jeśli trafi się na kilku pozycjonujących „na czarno” bana można dostać na całą domenę i wtedy wszystkie sklepy wylecą z indeksu. Trochę przećwiczyliśmy ten temat w ramach nextranet.pl. Warto też przeczytać mój wpis na blogu: http://blog.nextranet.pl/2009/02/20/seo-pozycjonowanie-w-google-stron-w-programach-partnerskich/. Dlatego najlepszym sposobem jest nie pozycjonowanie sklepu, jako takiego, ale tak, jak to robi się w innych programach partnerskich, czyli tworzenie dedykowanych, wartościowych i przekonujących stron. Tylko w taki sposób mamy gwarancję, że nie dostaniemy filtra za duplicate content, ani bana za działania osób trzecich. Szkoda po prostu naszej pracy.
W klubieZixo można zmieniać „opisy”, więc dla pracowitemu DC nie grozi.
Do konkursu wchodzimy z nową domeną – wg regulaminu, za kilka złotych można kupić gdzieś w promocji. Więc jak dostanie się bana to…
Gorszy moim zdaniem punkt regulaminu konkursu jest konieczność umieszczenia weblinka… próbowałem już sugerować by dali sobie z tym spokój ale zdaje się nie da się nikomu przemówić, w końću konkurs organizowany przez ten system.