Niech mnie ktoś oświeci?
Aż poszukałem w google opisu polecenia link:adres_strony i rzeczywiście ma ono wyświetlać linki do wskazanej strony.
Jednakże…
Ktoś ostatnio szukał linków w ten sposób do aragon.pl i o dziwo na pierwszym miejscu pokazała się moja strona www, na której nie ma bezpośredniego linka do tej strony.
Jest jedynie przekierowanie (maskowanie) w php:
https://pp.ministrona.pl/linki/aragon.php
<?php
header(„Location: http://www.aragon.pl/index.php?s=9243”); /* Redirect browser */exit;
?>
Czy google zczytuje przekierowania jak normalne linki?
Niektóre przekierowania właśnie tak działają, ale to pytanie do ekspertów pozycjonowania.
Może jakbyś wysłał header 307 (Temporary Redirect), to Google by tego nie łyknął :/
No to ogólnie rzecz biorąc fajna sprawa dla właścicieli programów partnerskich, jak nawet przekierowania google łyka 🙂
Można porobić testy na różne przekierowania. Z tego co się orientuję to np. Google przekierowań 302 nie traktuje jako linka.
Jeśli jest to przekierowanie 301, to Google oczywiście zliczy taki link. Co do przekierowań 301, słyszałem, że Google gubi się dopiero przy trzecim takim przekierowaniu. Co to znaczy?
Link do: Strona -> Strona -> Strona -> Tutaj gubi się Google
Złote Myśli świetnie wykorzystują ten pomysł, bo ze stron partnerskich id.php ustawione jest przekierowanie na stronę z ofertą. Co więcej linki od partnerów są często zbliżone tematycznie do stron Złotych Myśli.
Można to sprawdzić Tomku na przykładzie Twojej witryny.
Jako strony linkujące do oferty ebooka hipnotyczny marketing, w Google znalazłem Twoją witrynę.
http://marketing.ebiznes.org.pl/hipnotyczny,marketing,joe,vitale.htm
Nie linkujesz bezpośrednio do strony ZM z ofertą, więc jest jedno przekierowanie na adres z Twoim linkiem partnerskim. Drugie przekierowanie to z linka partnerskiego do zwykłej strony z ofertą. Mimo takiej pętelki Google widzi i zlicza ten link 🙂
Właściciele PP, jak to wykorzystacie? 🙂