Co robią hurtownicy, jeśli jakaś firma stale u nich zamawia towar?
Z biegiem czasu dają coraz większy rabat – zależy on przeważnie od długości współpracy, jak i od wielkości zamówienia. Dzięki czemu przedsiębiorstwa (detaliści) dłużej działające na rynku mogą zejść niżej z cenami lub też więcej zarobić nie schodząc z ceny.
A co robią właściciele programów partnerskich, jeśli ktoś sprzedaje u nich coraz większą ilość produktów?
Do tej pory spotkałem się tylko z konkursami, które miały zmotywować partnerów i nagrodzić tych najlepszych. Tak było jednak do tej pory…
Ostatnimi czasy coraz większa konkurencja o partnerów sprawia, że prowadzący programy partnerskie wymyślają coraz to nowe narzędzia, które mają zmotywować partnerów do działania właśnie w ichniejszym programie. Jednym z tych narzędzi jest zastosowana przez Avsoft prowizja motywacyjna.
Prowizja motywacyjna polega na tym, że próg prowizyjny wzrasta wraz wielkością zamówień. We wspomnianym przypadku, prowizja wzrasta z 10 do 15% w przypadku, gdy łączna wysokość prowizji uzyskanych przez partnera przekroczy 1000 zł. Kolejne progi mają być ustalane indywidualnie.
No dobra łatwo mówić 1000 zł… ale jak tego dokonać?
Po wymianie kilku maili z osobą odpowiedzialną za sklep, dowiedziałem się, że najbardziej opłacalne są zamówienia realizowane dla szkół i innych instytucji. Są one z reguły bardzo duże (kilkadziesiąt, a nawet kilkaset sztuk plus wersje serwerowe), na tyle duże, ze nawet mimo sporych zniżek dla tych instytucji (dla edukacji 50% dla administracji 30%), można skasować za jedno zamówienie do kilkuset złotych prowizji.
Zamówienia firmowe oscylują w granicach kilku kilkunastu stanowisk.
Tak więc do roboty panie i panowie – prowizje czekają 🙂
Ze swojej strony zastanowiłbym się jeszcze nad próbą niszowej promocji, którejś z wersji antywirusa, czy to dla serwera, czy też dla PDA, albo też na USB. Trzeba by poszukać odpowiednich słów 🙂
Powodzenia!
Helion tak ma. Na dzien dobry maja 5%, ja po osiagnieciu jakiegos tam poziomu wynegocjowalem sobie 8%.
Poza tym maja cienki panel partnera, albo ja jestem cienki i nie znalazlem tych opcji. Nie widze statystyk wejsc z linkow partnerskich, o drugim poziomie nie wspominajac. Nie widze tez nigdzie wzmianki na temat prowizji – czy to jednorazowa, czy wieczna. Co w momencie, jak „zlapie” klienta, a on za rok ondowi licencje? Wg mnie nalezy mi sie z tego dzialka. Chyba musza troche nad tym PP popracowac – moglby byc fajny, bo i Avast jest nieglupi.
Radzę skontaktować się z właścicielem tam, PIotr z tego co zauważyłem jest podatny na tego tyu sugestie… biorąc np. pod uwagę to, ze prowizja na samym poczatku miała być o połowę niższa…
Brzmi ciekawie, jak tylko dotrze się do wymaganego progu 😉
Piszecie o jakis 5 czy 8%, a tu znalazlem system gdzie daja 15%
Moze nie maja panelu jak helion, ale za to wiekszy rabat , czyli zarobek . A i produkty maja drozsze niz ta ksiegarnia, wiec chyba mozna wiecej zarobic. Ponizej link podaj
http://pcwirus.com/index.php/news/show/id/27