Tak się zastanawiam jak to google robi… czy przypisuje PR do domeny? Czy może do domeny i adresu IP serwera łącznie?
Przeniosłem niedawno tą stronę i przez kilka dni po przenosinach, strona nie miała w ogóle wskaźnika PR… (sprawdzałem w kilku narzędziach, łącznie z google toolbar) tak jakby utraciła go w momencie przenosin. Trochę się przestraszyłem, czy przypadkiem wszystko dobrze zrobiłem… w każdym razie dziś widzę już wszystko w porządku PageRank wrócił do normy.
Wnioskuję stąd, że wskaźnik ten nie tylko powiązany jest z domeną co także z danym adresem IP serwera.
Wnioskuję że Google wnioskuje na podstawie zmiany IP o zmianie właściciela strony – sprawdź czy nie zmienił Ci się kod weryfikacyjny w Webmasters Tools?
O webmaster tools wogóle zapomniałem 🙂 dzięki za przypomnienie – trzeba było zweryfikować..
Z drugiej zaś strony popatrz… właściciel domeny (whois itd) się nie zmienił, a zmienił się adres IP serwera i już takie zawirowania.
Wiele domen przenosiłem i u mnie takich zawirowań nie było. Również w webmaster tools nic się nie zmieniło – google nie zareagowało wcale na zmiany IP.
Ja jak narazie nie robiłem tego za często, ale nigdzie nie znalazłem opisanego tego zjawiska więc napisałem. Może google się jakoś przygotowuje do walczenia z kupowaniem wypozycjonowanych domen pod nowe serwisy?
Ja popełniłem pewne błędy, które znacząco wywaliły mnie z top 10