Na podtytuł mojego bloga wybrałem takie oto hasło:
– Czyli przygoda Tomka z programami partnerskimi.
Miało to być takie małe nawiązanie do cyklu powieści Alfreda Szklarskiego. Dziś jednak podtytuł zmieniłem na:
– Czyli przygoda Tomka z programami partnerskimi – programy partnerskie.
Zrobiłem to tylko ze względu na wyszukiwarki internetowe, znaczy się na to – jakiego hasła może szukać potencjalny zainteresowany. Chcę aby moja strona była w przyszłości znajdywana pod hasłem – programy partnerskie.
Mała wielka zmiana…
Niby niewielka zmiana – praktycznie, można powiedzieć nie zauważalna. A jednak to wszystko się liczy – zobacz przykład który opisałem poście: Wykorzystać szczególiki.
Pisząc artykuły, staram się dosyć często używać, haseł związanych z ze stroną na jakiej je umieszczę. Na przykład jeżeli pisze na tym blogu, to często wspominam o tym co nazywamy: program partnerski.
I tak – jest wielką różnica, czy napiszę:
„o tym co nazywamy: program partnerski„
a
„o programie partnerskim”
Sformułowania programie partnerskim – raczej nikt nie będzie szukać w wyszukiwarkach. Natomiast program partnerski jest dosyć popularnym hasłem.
Czasem posiedź dłużej na tekstem
Z tego właśnie prostego względu proponuję czasem posiedzieć kilka minut dłużej nad tekstem jaki masz zamiar umieścić w internecie, czasem opłaca się trochę pokombinować, by użyć słów we właściwej dla wyszukiwarek formie.
Warto również co ciekawsze słowa pogrubiać znacznikiem z html – B, jak i umieszczać w znacznikach nagłówków H1, H2, H3 itd. Niektóre silniki wyszukiwarek, zwracaja na nie szczególną uwagę.
Jak to ma być robione pod boty to lepiej tytuł bloga zmienić na Programy Partnerskie.
Nie wątpię – ale jednak nie chciałbym popaść w paranoje z pozycjnowaniem – wolę z umiarem, by zachować trochę tego co moje- w końcu to jest blog!
Z reguły robię tak, że najpierw piszę tekst, a potem przeglądam gdzie można cokolwiek zmienić – jak tylko wielce szyku nie popsuje to wtedy zmieniam.
A teraz zmykam na twojego bloga bo zdajsie coś ciekawego znalazłem 🙂
Pozycjonowanie to nie wszystko – to tylko część sukcesu, jedna z trzech:
1. Pozycjonowanie
2. Treść
3. Rozwiązania techniczne
Ja pragnę zauważyć, że wyszukiwarki (a przynajmnije Google) teżwracaja uwagę na to czy słowo kluczowe, na które jest pozycjonowana strona jest takze w innych formach. Dla przykładu dobrze jeśli na stronie pozycjonowanej pod „programyp artnerski” znajduje sieteż hasło „programami partnerskimi”.Choćby w treści.
Szczególnie ważny jest znacznik , a tutaj występuje jako „programy partnerskie”. Dodatkowo zbliżenie tematyczne PODSTRON z tą frazą i proszę zobaczyć, że każda podstrona linkuje do strony głównej. Oczywiście takie linki tematyczne w obrębie serwisu są słabsze, ale jest ich na pewno więcej i są też ważne.
Proponuję doświadczenie. Zmienić nazwę na „Programy partnerskie wg. Tomka” i poniższy opis „Programy Partnerskie – jak na nich zarabiać?”. Obecnie ten blog na frazę programy partnerskie jest 4, proponuję zrobić taką zmianę na miesiąc i sprawdzić wyniki.
PS: Ta podstrona jest nieźle nasycona słowami kluczowymi, hehe 😉