Pisać jak leci czy poprawnie dla wyszukiwarek?

Na podtytuł mojego bloga wybrałem takie oto hasło:
Czyli przygoda Tomka z programami partnerskimi.

Miało to być takie małe nawiązanie do cyklu powieści Alfreda Szklarskiego. Dziś jednak podtytuł zmieniłem na:
Czyli przygoda Tomka z programami partnerskimi – programy partnerskie.

Zrobiłem to tylko ze względu na wyszukiwarki internetowe, znaczy się na to – jakiego hasła może szukać potencjalny zainteresowany. Chcę aby moja strona była w przyszłości znajdywana pod hasłem – programy partnerskie.




Mała wielka zmiana…

Niby niewielka zmiana – praktycznie, można powiedzieć nie zauważalna. A jednak to wszystko się liczy – zobacz przykład który opisałem poście: Wykorzystać szczególiki.

Pisząc artykuły, staram się dosyć często używać, haseł związanych z ze stroną na jakiej je umieszczę. Na przykład jeżeli pisze na tym blogu, to często wspominam o tym co nazywamy: program partnerski.

I tak – jest wielką różnica, czy napiszę:

“o tym co nazywamy: program partnerski
a
“o programie partnerskim”

Sformułowania programie partnerskim – raczej nikt nie będzie szukać w wyszukiwarkach. Natomiast program partnerski jest dosyć popularnym hasłem.




Czasem posiedź dłużej na tekstem

Z tego właśnie prostego względu proponuję czasem posiedzieć kilka minut dłużej nad tekstem jaki masz zamiar umieścić w internecie, czasem opłaca się trochę pokombinować, by użyć słów we właściwej dla wyszukiwarek formie.

Warto również co ciekawsze słowa pogrubiać znacznikiem z html – B, jak i umieszczać w znacznikach nagłówków H1, H2, H3 itd. Niektóre silniki wyszukiwarek, zwracaja na nie szczególną uwagę.

This entry was posted on środa, 17 stycznia, 2007 at 2:25 pm and is filed under Pozycjonowanie. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

5 komentarzy to “Pisać jak leci czy poprawnie dla wyszukiwarek?”

  1. Fanatyk pisze:

    Jak to ma być robione pod boty to lepiej tytuł bloga zmienić na Programy Partnerskie.

  2. precelik pisze:

    Nie wątpię – ale jednak nie chciałbym popaść w paranoje z pozycjnowaniem – wolę z umiarem, by zachować trochę tego co moje- w końcu to jest blog!

    Z reguły robię tak, że najpierw piszę tekst, a potem przeglądam gdzie można cokolwiek zmienić – jak tylko wielce szyku nie popsuje to wtedy zmieniam.

    A teraz zmykam na twojego bloga bo zdajsie coś ciekawego znalazłem 🙂

  3. szymo pisze:

    Pozycjonowanie to nie wszystko – to tylko część sukcesu, jedna z trzech:
    1. Pozycjonowanie
    2. Treść
    3. Rozwiązania techniczne

  4. Archon pisze:

    Ja pragnę zauważyć, że wyszukiwarki (a przynajmnije Google) teżwracaja uwagę na to czy słowo kluczowe, na które jest pozycjonowana strona jest takze w innych formach. Dla przykładu dobrze jeśli na stronie pozycjonowanej pod “programyp artnerski” znajduje sieteż hasło “programami partnerskimi”.Choćby w treści.

  5. Daniel Rydel pisze:

    Szczególnie ważny jest znacznik , a tutaj występuje jako “programy partnerskie”. Dodatkowo zbliżenie tematyczne PODSTRON z tą frazą i proszę zobaczyć, że każda podstrona linkuje do strony głównej. Oczywiście takie linki tematyczne w obrębie serwisu są słabsze, ale jest ich na pewno więcej i są też ważne.

    Proponuję doświadczenie. Zmienić nazwę na “Programy partnerskie wg. Tomka” i poniższy opis “Programy Partnerskie – jak na nich zarabiać?”. Obecnie ten blog na frazę programy partnerskie jest 4, proponuję zrobić taką zmianę na miesiąc i sprawdzić wyniki.
    PS: Ta podstrona jest nieźle nasycona słowami kluczowymi, hehe 😉

Leave a Reply