Sezonowość w programach partnerskich

Dostałem Pytanie od Mirosława (tutaj jedna z jego stron – Kto zabrał mój ser – swoja drogą dobry przykład ministrony pod jedną książkę), a brzmiało ono tak:

Czy zarabianie na ebookach ZM jest sezonowe, czyli czy w miesiącach letnich spadają zyski? Jesli tak to o jaki mniej więcej procent ?

Ty po kilku latach aktywnej działalności możesz to oszacować, ja aktywnie działam dopiero od stycznia, więc nie wiem, na co się nastawiać w lecie.

Praktycznie rzecz biorąc jak tylko zaczyna się wiosna… i pierwsze wolne ciepłe dni idą statystyki na większości moich stronach www spadają drastycznie w niektórych wypadkach. Siłą rzeczy spadają też zarobki…

Odpowiedź zatem brzmi TAK, zarabianie na ebookach ZM jest sezonowe… I odkąd pamiętam tak było… nie mam niestety dokładnych danych, bo nie jest to proste do zbadania. Trzeba by wziąć pod uwagę to, że w miesiącach letnich Ja też mniej “pracuje”. Mogę tylko szacunkowo powiedzieć, że o około 1/4 (może do 1/3) mniej zarabiam w internecie w lecie…

Najlepsze zaś miesiące do zarabiania w internecie na ebookach to czas od września do kwietnia z przerwą na święta… doskonale to widać na poniższym wykresie. Nie jest to po prawdzie wykres zarobków, ale jest to wykres odwiedzin strony ebiznes.org.pl za lata 2007(zielony) i 2008 (niebieski)




kliknij na wykres




PS: Tendencja ta oczywiście jest do zmiany 😛 bo jak dla mnie jest bardzo motywująca… skoro mniej ludzi wchodzi w sieć trzeba się bardziej postarać… A nagroda za to staranie zostanie podwojona od września 🙂

This entry was posted on piątek, 12 czerwca, 2009 at 2:42 pm and is filed under Wybieram program dochód. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

9 komentarzy to “Sezonowość w programach partnerskich”

  1. Mirek pisze:

    Dzięki za informacje.

    Z tego wynika, że w miesiącach wakacyjnych najlepiej zrobić to, co robią nasi klienci – odpocząć :-), albo popracować z myślą o wrześniu, nie przejmując się spadkiem zysków w lipcu i sierpniu – szlifując przy okazji swoją cierpliwość w myśl prawa siania i zbierania.

  2. Bartłomiej pisze:

    A może właśnie odwrotnie: w okresie wakacyjnym należy wzmożyć nasze działania. Konkurencja wtedy jest na wakacjach i łatwiej nam wypracować dobry wynik na wrzesień i kolejne miesiące tworząc kolejny mini-site i pozycjonując go w Google.

  3. U mnie w branży sprawa wygląda podobnie. Ja akurat sprzedaję ebooki i produkty informacyjne tylko z branży siłowni i odchudzania i od stycznia do maja, to zainteresowanie rośnie, a od czerwca, to już leci na łeb na szyję aż do końca grudnia, by pierwszego stycznia “znowu” dać sobie postanowienie noworoczne, żeby wreszcie schudnąć. 😉

    Może na ten moment zająć się inną branżą, np. turystyka? 🙂

  4. Bartek pisze:

    w wakacje najlepiej zapierdzielac kiedy inni odpoczywaja tak aby na jesien i zime byc wyzej i miec lepiej niz konkurencja 😀

  5. Lukasz pisze:

    A ile średnio można zarbić , nie chodzi mi zae odrazu zrobię mase eboków , jak to było jak zaczynaliscie ??

  6. Miesiace wakacyjne sa tradycyjnie duzo slabsze w calej branzy wydawniczej.

    Szacujemy ze gdyby nie specjalne akcje marketingowe, to przychody lipiec-sierpien by spadaly ok. 30% w stosunku do maja-czerwca.

    Dzieki promocjom przewaznie udaje nam sie przejsc przez wakacje z relatywnie niewielkimi, ale jednak spadkami.

  7. Moim zdaniem czy to jest “kryzys” czy “sezonowy spadek” najlepszą metodą zawsze jest i będzie dodatkowa praca. Jeśli sprzedaż spada o połowę najlepszym rozwiązaniem jest zrobienie “drugie tyle” stron ile posiadamy. Jeśli zatem mamy 10 stron sprzedających ebooki (akurat ja sprzedaję oprogramowanie) w momencie gdy sprzedaż spadnie tworzymy dodatkowe 10 produktów/stron które mogą sprzedać. Nie ma w takiej sytuacji możliwości aby nie wyrównać spadku.

  8. […] chcesz być na bieżąco z wartościowymi wiadomościami dla partnerów programów partnerskich! Ratując słabszy w internecie sezon letni, Damian ostatnio ogłosił konkurs dla partnerów programu partnerskiego MapaZdrowia. Do wygrania […]

  9. Pio pisze:

    Wychodzi na to że dla nas wakacje tylko w okresie wzmożonego ruchu, bo wtedy wartościowe strony tak czy inaczej zarobią na siebie 🙂

Leave a Reply