Dziś mam mały dowód na to, ze lista mailingowa liście mailingowej nie równa. Posłałem ostatnio dwa praktycznie rzecz biorąc identyczne mailingi na cztery różne listy i coś takiego mi wyszło:
Mailing pierwszy:
Lista A: 10.44% CTR (kurs emailowy połączony z blogiem)
Lista B: 8.87% CTR (kurs emailowy bez bloga)
Mailing drugi:
Lista C: 14.77% CTR (newsletter połączony z blogiem – bardziej personalny niż D)
Lista D: 5.72% CTR (newsletter bez bloga – bardziej nastawiony na przekazywanie informacji, nowości – brak ustawionych maili na autoresponderze)
Pierwszy przykład jest mniej przekonujący, drugi zaś mnie rozbroił 🙂 Dowodzi tylko tego ile jest warta lista mailingowa ze strony prowadzonej „bez serca”, a ile jest warta lista prowadzona z głową, zaangażowaniem i podtrzymywaniem kontaktu poprzez autoresponder. Praktycznie rzecz biorąc 3 razy więcej kliknięć… liczby mówią same za siebie.
Powiem krótko – logiczne 🙂
Fakt, można było się tego spodziewać.
A tak przy okazji, zmień „coś takiego mi takiego” na coś innego 🙂
A ja nie spodziewałem się aż takiej różnicy… szczególnie w tym drugim.
Identyczna tendencja widoczna jest w przypadku klubowiczów na Nexto.pl, czy Zlotemysli.pl. Mailingi do klubowiczów mają prawie zawsze większe nie tylko CTR (które nie zawsze jest dobrym wskaźnikiem skuteczności), ale także CR (czyli ile osób faktycznie coś kupiło po mailingu).
Dobrze dobrana lista mailingowa z dobrze spersonalizowanymi e-mailami jak ze strony wysyłającego tak ze strony przyjmującego… zaczyna być niezbędnością.
Tomku, mam do Ciebie prośbę, umieszczaj treści i tematy Swoich maili, baredzo to będzie pomocne innym 🙂
Witaj Tomku,
skoro mowa o mailingach to pozwolę sobie zadać pytanie, bo widze że piszesz coś o fump.pl
Czy fump pójdzie na hostingu twrps ?