Dziś mam mały dowód na to, ze lista mailingowa liście mailingowej nie równa. Posłałem ostatnio dwa praktycznie rzecz biorąc identyczne mailingi na cztery różne listy i coś takiego mi wyszło:

Mailing pierwszy:
Lista A: 10.44% CTR (kurs emailowy połączony z blogiem)
Lista B: 8.87% CTR (kurs emailowy bez bloga)

Mailing drugi:
Lista C: 14.77% CTR (newsletter połączony z blogiem – bardziej personalny niż D)
Lista D: 5.72% CTR (newsletter bez bloga – bardziej nastawiony na przekazywanie informacji, nowości – brak ustawionych maili na autoresponderze)

Pierwszy przykład jest mniej przekonujący, drugi zaś mnie rozbroił 🙂 Dowodzi tylko tego ile jest warta lista mailingowa ze strony prowadzonej „bez serca”, a ile jest warta lista prowadzona z głową, zaangażowaniem i podtrzymywaniem kontaktu poprzez autoresponder. Praktycznie rzecz biorąc 3 razy więcej kliknięć… liczby mówią same za siebie.