Jak to jest ze skutecznością mailingu? – przykład

Pewnie znajdzie się niejeden partner co jeszcze nigdy nie wysyłał mailingu. Jeśli należysz do nich zastanawiasz się pewnie czy warto się zainteresować własną listą mailingową, autoreponderem czy czymś takim (np. FUMP lub ImpleBot). Czy warto swój czas poświęcić na zbieranie maili, pisanie wiadomości itd? Mam dziś coś dla Ciebie.

Postanowiłem od czasu do czasu opisywać moja działanie też w tym względzie. Poniżej ostatnio wysłany mailing na Gazetkę Kreatywną, promujący akcję promocyjną Złotych Myśli Jesienne Porządki (w ramach ZPP). Zwykle z mailingów miałem na GK miałem zysk między 100 a 500 zł, tym razem też mieści się w tej granicy, choć nie wiem dokładnie ile wyszło.

Data wysłania: 2008-10-16 (minęło 5 dni od wysłania)
Liczba maili: 8694
Tytuł: {IMIE_WOŁACZ} czy Ty też pomożesz w porządkach?
Treść mailingu:

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Pomoż w porządkach… kto pierwszy ten lepszy.
http://kreatywnosc.witryna.org
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

W wydawnictwie Złote Myśli Jesiennie sprzątanie… a co z tym idzie
wyprzedają kilka książek po bardzo promocyjnej cenie…

Pisze kilka, bo z tego co patrzę znikają jak świeże bułeczki i w
ciągu kilku minut z 2301 zrobiło się…

No właśnie sprawdź czy jeszcze cokolwiek zostało:
{LINK_1 kampania gk-jk}

PS: Ja już przed chwilą właśnie pomogłem porządkować, kupiłem sobie
książeczkę Marketing Impulsowy, mam nadzieję, że coś ciekawego tam
znajdę – a jak znajdę to się oczywiście z Tobą podziele 🙂

Marketing Impulsowy:
{LINK_2 kampania gk-jm}


Pozdrawiam
Tomek Urban
http://gazetkakreatywna.pl/

Kliknięć w (dane z implebot):
{LINK_1} – 512 co daje 5.89% CTR
{LINK_2} – 103 co daje 1.18% CTR
Razem – 615 co daje 7.07% CTR

A teraz dane z panelu ZPP:

Dla kampanii gk-jp:
wizyty:275#hity:413#w koszyku:72#zamowione:67#oplacone:22#darmowe:26

Dla kampanii gk-mi:
wizyty:143#hity:193#w koszyku:15#zamowione:7#oplacone:6#darmowe:2

Razem do tej pory opłaconych zamówień 28 z jednego mailingu… ile to wszyło na złotówki niestety nie wiem (wiecie jak w zm teraz statystyki i maile z powiadomieniami działają).

PS1: Nie za bardzo rozumiem różnice w kliknięciach pomiędzy statystykami implebota a ZPP, ale co zrobić… 😉

PS2: O tym, że lista adresowa jest pomocna w zarabianiu w internecie nie tylko ja się przekonuje przy okazji tej akcji – zobacz blog Archiego.

This entry was posted on środa, 22 października, 2008 at 5:46 pm and is filed under Email Marketing, Przykłady (case-studies). You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 komentarzy to “Jak to jest ze skutecznością mailingu? – przykład”

  1. Krzysztof Lis pisze:

    Sądząc po wątkach na forum Złotego Programu Partnerskiego nie tylko Ty masz takie rozbieżności…

  2. Mariusz pisze:

    A ja jestem zapisany na Twoją Gazetkę Kreatywną, ale nie dostałem takiego maila od Ciebie i w ogóle już dawno żadnego nie dostałem. Ostatni jaki dostałem miał temat: “Ile lat chcesz żyć? A ile spać?” i było to prawie rok temu. Mail na który jestem zapisany jest taki sam jaki podałem w tym komentarzu.

  3. precelik pisze:

    Witaj Mariuszu. Z tego co patrzę, Implebot zaklasyfikował Twój e-mail jako błędny:
    błędny – jeśli 3 razy mail wysłany do subskrybetna wróci, system uzna, że jego adres jest błędny i nada mu taki status. Subskrybent z tym statusem nie otrzymuje żadnych maili.

    Kurcze może serwer Ci kiedyś padł, czy coś?

    Już odznaczyłem… z tego co patrze mam prawie 400 takich maili. Tak nie fajnie tracić w ten sposób aktywnych czytelników…

  4. Mariusz pisze:

    Mógłbyś sprawdzić czy rzecz podobnie się ma z biuletynem partnera, na który zapisałem się jakiś czas temu na tym blogu? Teraz już nie widzę takiej możliwości, czy prowadzisz nadal ten biuletyn?

  5. […] prawie pewien, że gdybym miał listę odpowiednio posegregowaną mógłbym znacznie podnieść skuteczność mailingów, a tym samym więcej na jej promocji zyskać. Mógłbym kilka dni przed każdą z edycji wysłać […]

  6. […] prawie pewien, że gdybym miał listę odpowiednio posegregowaną mógłbym znacznie podnieść skuteczność mailingów, a tym samym więcej na jej promocji zyskać. Mógłbym kilka dni przed każdą z edycji wysłać […]

Leave a Reply