Posts Tagged artelis

Jak promować bloga?

maj 11th, 2007 Posted in Przykłady (case-studies) | 6 komentarzy »

clipboard02.jpgMoże inaczej “Jak ja promuję bloga?” – takie pytanie zadano mi na merytorium.

1. Linki seo, wrzuciłem dodawanie wpisów do katalogowania przez –Linki Seo.

2. Biuletyn plus hasło do wpisów – przykład tutaj: zapis nań poprzez wpisy z zajawką.

3. Co poniektóre wpisy z bloga wrzucam do artelis.pl, wraz ze stopką.

4.
Kanały RSS – Dodałem kanał RSS bloga do różnych w tym celu powstałych katalogów, zobacz: Spis katalogów RSS

5. Dodaję też do serwisów blogowych, jak przypadkiem na jakiś natrafię.

6.
Promuję w miejscach docelowych dla czytelników mojego bloga. W moim przypadku przykładowo jesto to Read the rest of this entry »

Ile dni trzeba by zrobić wortalik?

maj 3rd, 2007 Posted in Motywacja, Przykłady (case-studies) | 29 komentarzy »

Mam dwóch znajomych, którzy od kilku miesięcy zbierają się za założenie strony… i rozpoczęcie zarabiania w internecie na niej. Obaj planuja zrobić coś o sukcesie, rozwoju osobistym… coś wzorowanego na osiągaczu.

Z Piotrem zacząłem o tym rozmawiać jeszcze w starym roku… Michał wspomniał mi o tym dopiero kilka miesięcy temu.

Wczoraj zapytałem Michała na gg jak tam jego strona… no nijak jeszcze jej nie ma – stwierdził tylko ze mysli coś o joomli 🙂

Myślą i myślą o tej stronie, a strony nie ma…

I tu chwyciłem się za głowę…

manipulacja.jpgPrzecierz ja też myślę o nowej stronie… no może nie od kilku miesięcy, ale od kilku tygodni!- nawet domenę już zarejestrowałem – a strony dalej nie widać!

A chwyciłem się za głowę bo… – cały mój sukces w pp polega na tym, że mniej myślę a więcej robię! – a tu coś złego się ze mną dzieje – rozmyślam… a nie powiniem.

Była godzina 13:00 – do wieczora już miałem gotową stronę (praktycznie cały wortalik), dziś rano jeszcze tylko hosting aktywowałem pod nią nowy – i gitara (jak to kiepski zwykł mówić).

Manipulant.pl – krok po kroku Read the rest of this entry »

Jak stworzyć tajemnicę?

kw. 8th, 2007 Posted in Pisanie-copywriting, Przykłady (case-studies) | 3 komentarze »

To drugie miejsce w CnebPoints natchnęło mnie do zastanowienia, co ja takiego robię w ramach tego programu partnerskiego.
Zanim jednak coś napiszę, proponuję najpierw lekturę fragmentu o barierach wejścia z raportu “Budowanie grupy docelowej w internecie”, dostępnego jako bonus do e-booka Forum dyskusyjne – Przewodnik od A do Z.

“Budowanie grupy docelowej w internecie” (fragment):

Bariery wejścia – niedostępność

Kojarzy mi się z filmów taka sytuacja: jest gang i jest osoba, która chce do niego należeć, aby mogła stać się członkiem tej grupy musi przejść inicjację. Inicjacją najczęściej jest jakieś zadanie do wykonania itd.

Społeczność może stworzyć wokoło siebie bariery wejścia, tak by nie każdy mógł stać się jej członkiem. Tak by istniały pewne mniej lub bardziej skomplikowane zasady nabycia członkostwa dotyczące całej grupy.

Z jednej strony takie zachowanie to stosowanie reguły niedostępności, w ludziach z poza grupy budzi się pragnienie by stać się jej członkami. Coś jest niedostępne to budzi naszą ciekawość, bliższą chęć zaznajomienia się z tą rzeczą. Z drugiej zaś strony bariery wejścia budują silniejsze poczucie przynależności już istniejących członków do grupy. Przynależność do niedostępnej społeczności może budzić w jej członkach poczucie statusu, wyróżnienia z tłumu.

Najprostszym wykorzystaniem tej reguły, jest po prostu ograniczenie odbiorców serwisu do pewnej grupy, np. serwis tylko dla matek w ciąży, tylko dla kobiet czy tez choćby dla właścicieli rowerów górskich. Samo to ograniczenie sprawia, że osoby do których serwis jest skierowany, poczują się wyróżnione, mające dostęp do czegoś co jest dla innych jednostek niedostępne.

Można zwyczajnie zadbać o to, by zapewnić różny poziom dostępności do informacji na stronie, czy też do możliwości wypowiadania się. Ustawienie dostępu do strony oznacza na przykład to, że użytkownik aby coś przeczytać, napisać na stronie nie będzie mógł tego zrobić anonimowo, będzie natomiast zmuszony do podania hasła, e-mail czy też innego kodu.

W praktyce różnie się to stosuje, znam kilka serwisów informacyjnych, które udostępniają całość informacji (np. całość artykułu, dodatkowy plik do artykułu) pod warunkiem podania tylko adresu e-mail, który znajduje się na liście mailingowej (zmuszają do zapisu na listę mailingową). Spotkałem się również z rozbudowaną wersją tego poziomu dostępu, było to przedstawienie alternatywnego dostępu płatnego (hasła otrzymanego płatnym SMS-em), gdzie wobec takiego rozwiązania, każdy chyba każdy wybierze bezpłatny zapis na listę mailingową.

Inne moim zdaniem doskonałe wykorzystanie tej reguły możesz znaleźć w ofercie serwisu CNEB – artykuły jak i członkostwo w forum są kreowane na niedostępną tajemnicę sukcesu. Aby ją poznać trzeba zwyczajnie zapłacić.

Wracając teraz do CnebPoints, promocja CNEB to nic innego jak Read the rest of this entry »